Strony

wtorek, 1 marca 2016

Motywacja

Definicji oraz teorii motywacji jest wiele. Chciałabym się skupić na teorii ERG stworzonej przez Alderfera. Ludzie mogą odczuwać kilka potrzeb naraz. Autor sądzi, że motywacja jest pragnieniem zaspokajania potrzeb.

1. Potrzeby egzystencji, czyli fizjologiczne, materialne czy chęć posiadania miejsca pracy. W teorii Maslowa są to potrzeby niższego rzędu.
2. Potrzeby stosunków społecznych, czyli aspiracje i potrzeba integracji w zespole.
3. Potrzeby rozwoju osobowego

Teoria motywacji potrzeby:
żródło .sharky.pl/?m=sit.wiedza&id=2
Duża część osób nie potrafi się zmotywować lub zmotywuje się na tydzień, dwa. Mam osiem rad , które pomogą osiągnąć sukces.

1.Chęci i szukanie drogi

Jeśli wiesz, że chcesz zmiany to już jest dobrze. Nie trać czasu, tylko zacznij szukać odpowiedniej drogi już teraz. Nie odkładaj tego na później. Możesz stracić chęci i znaleźć sobie specjalnie inne zajęcie.

2.  Zalety i wady 

Weź kartkę i długopis. Podziel kartkę na dwie kolumny. W pierwszej napisz „zalety osiągnięcia celu/ celi". W drugiej natomiast „wady osiągnięcia celu". Jestem pewna, że znajdziesz jak najwięcej zalet. Wad będzie zdecydowanie mniej lub nawet nie będzie ich wcale.

3.  Muzyka, cytaty

Włącz sobie muzykę, która „da Ci siłę". Znajdź jakiś cytat w internecie o tym, co chcesz osiągnąć lub po prostu o motywacji. Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu. I czytaj go sobie kilka razy dziennie.

 4.  Ludzie

Znajdź ludzi w swoim otoczeniu lub internecie, którzy osiągnęli to, do czego Ty chcesz dążyć. Na pewno da Ci jakieś wskazówki. Gwarantuję, że zwykła rozmowa da Ci motywację.
Moim zdaniem warto napisać do osoby maile czy nawet wiadomość na Facebooku. Wiem, że może wydawać to się głupie. Rozmowy możesz za kilka miesięcy nie pamiętać, a wiadomość zawsze można przeczytać.

5.  Nie  lubisz działać sama? 

Zapytaj koleżanki lub kolegi czy nie chce zrobić tego z tobą. Pamiętaj w grupie jest raźniej i jeszcze więcej motywacji.

6. Nagradzaj siebie samą.

Jeśli na przykład wytrzymałaś miesiąc w swoim postanowieniu to czas na nagrodę. Możesz wybrać się na zakupy lub po prostu kupić sobie jakąś drobnostkę. Pamiętaj to nie musi być duża nagroda. Ważne jest to, żebyś Ty się z niej cieszyła.

7  Zapisuj na kartce co już zrobiłaś, żeby być bliżej swojego celu.

 

Gwarantuje, że w trakcie „walki” to będzie jeszcze bardziej Cię motywować. Zresztą kiedy uda Ci się osiągnąć dany cel spojrzysz na tę kartkę uśmiechniesz się i powiesz „Dałam rade".

8.  Po prostu działaj

Działaj i pomyśl, że jesteś coraz bliżej sukcesu.
fot. tumblr

22 komentarze:

  1. Fajny post, taki tematycznie dopasowany do sytuacji :D
    Koniec lutego, początek marca, to jest takie "Już późno, nie ma sensu tego nawet zaczynać" czy inne takie teksty :D
    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne porady ! Ja się do niektórych stosuję i wszystko idzie w dobrą stronę :) Pozdrawiam !

    bagandcoffe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastosuję się do 3. rady i wydrukuję sobie cytat i powieszę nad biurkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze to zacząć. Zbyt często to odkładamy, nawet w nieskończoność. Potem wytrwać więcej niż ten tydzień, kiedy jeszcze jesteśmy nabuzowani emocjami.Technika małych kroczków i nagród jest całkiem pomocna, cytaty czy jakaś inna osoba jako motywator też robią swoje.
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog i bardzo fajne porady :)
    Może wspólna obserwacja ? Zacznij, jeśli jesteś na tak :*
    liikeeme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem przydatny wpis :).
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne porady!

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo motywujący post, podobają mi się te sposoby, jestem pewna że na sto procent działają i przynoszą oczekiwane skutki :) zwłaszcza to z wypisywaniem wad i zalet, na pewno nikt nie znajdzie wady w dążeniu do celu, to niemożliwe :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

  9. You look amazing.
    Thank you for the lovely comment on my post. I am now following your blog, hope you return the love and follow my blog too.

    www.soslubadem.blogspot.com.tr

    OdpowiedzUsuń
  10. Coraz bardziej mam chęć do robienia rożnych rzeczy! :)

    Zapraszam! http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam, że to mnie trochę zmotywowało :))
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej motywują pełni życia ludzie! Super post! :)

    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz świetnego bloga Twoje posty są naprawdę bardzo interesujące obserwuję i mam zamiar zostać biernym obserwatorem :))
    zapraszam do mnie
    nowy post:
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny post :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post :D Bardzo spodobały mi się te punkty! :)

    Pozdrawiam,Jabłuszkooo :)
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne rady :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. świetnie napisane ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny pomysł na notkę! muzyka to zdecydowanie coś, co w moim przypadku jest największym motywatorem :)

    specialelephant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Super post, wspaniałe i sprawdzone rady! Mnie najbardziej motywują inspirujące cytaty i piosenki :)

    ♥ Mój blog - klik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Mega przydatne porady! :)

    Na moim blogu SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM organizuję świąteczne rozdanie, w którym do wygrania jest kultowa paletka PUPA Cat marki PUPA. Mam nadzieję, że wpadniesz i weźmiesz udział! :)
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru oraz Wesołych Świąt! :)

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie napisane! Mi taki power do działania dają przyjaciele przede wszystkim :)
    Pozdrawiam!
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

annenoele.blogspot.com
✔ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
✔ Wchodzę na blogi pozostawione w komentarzach
✔ Jeżeli blog mi się spodoba zaobserwuję jako Nat.